Відповіді на часті питання споживачів

Шановні споживачі!

НАДАЄМО ДЕТАЛЬНІ РОЗ’ЯСНЕННЯ – ВІДПОВІДІ НА ЧАСТІ ПИТАННЯ, ЯКІ НАДХОДЯТЬ ВІД СПОЖИВАЧІВ ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ

  1. Донарахування обсягів теплової енергії до величини мінімальної частки.

З моменту укладання публічних договорів приєднання про надання послуг з постачання теплової енергії у порядку встановленому Законом України «Про житлово-комунальні послуги», а саме з 13.11.2021 року, розподіл та нарахування вартості наданих послуг здійснюється згідно вимог Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг (далі – Методика), затвердженої наказом Мінрегіонбуду від 22.11.2018р. № 315, зареєстрованої  в Мінюсті від 28.12.2018р. за № 1502/32954.

При цьому у кожному розрахунковому періоді (протягом опалювального сезону), виконавцем перевіряється дотримання вимоги щодо мінімального споживання теплової енергії в квартирах та нежитлових приміщеннях будівлі, які оснащені вузлами розподільного обліку теплової енергії, з урахуванням фактичного споживання теплової енергії усіма співвласниками будинку за розрахунковий період, визначеного за показаннями будинкового вузла комерційного обліку. У разі якщо, визначений згідно переданих споживачем даних вузла розподільного обліку, обсяг теплової енергії використаний на опалення  квартири або нежитлового приміщення за розрахунковий період, менший обсягу теплової енергії, розрахованого згідно  мінімальної частки середнього питомого споживання теплової енергії по будівлі та опалювальної площі квартири або нежитлового приміщення, виконавцем проводиться донарахування обсягів теплової енергії до мінімального середнього обсягу.

У разі, якщо споживач не надав виконавцю показань вузла розподільного обліку теплової енергії за розрахунковий період, виконавець протягом 3-х розрахункових періодів проводить нарахування обсягу спожитої теплової енергії по середньому споживання попередніх періодів але не нижче мінімальної частки середнього питомого споживання теплової енергії по будівлі та опалювальної площі квартири або нежитлового приміщення.

Донарахування обсягів теплової енергії до величини мінімальної частки середнього питомого споживання теплової енергії по будівлі здійснюється з метою унеможливлення опалення квартир або нежитлових приміщень за рахунок суміжних опалювальних квартир або нежитлових приміщень, запобігання утворення грибків та плісняви в приміщеннях, а також недопущення зниження нормативного строку експлуатації приміщень та будівлі.

На загальний обсяг донарахувань теплової енергії до мінімальної частки середнього питомого споживання по будинку зменшується обсяг теплової енергії, який розподіляється на квартири або нежитлові приміщення, які не оснащені вузлами розподільного обліку.

  1. Нарахування плати за функціонування систем ГВП для споживачів, які тимчасово не користуються послугою.

З моменту укладання публічних договорів приєднання про надання послуг з постачання гарячої води у порядку встановленому Законом України «Про житлово-комунальні послуги», а саме з 13.11.2021 року, розподіл та нарахування вартості наданих послуг здійснюється згідно вимог Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг (далі – Методика), затвердженої наказом Мінрегіонбуду від 22.11.2018р. № 315, зареєстрованої в Мінюсті від 28.12.2018р. за № 1502/32954.

При цьому у кожному розрахунковому періоді Виконавцем послуг визначається обсяг теплової енергії, витраченої на забезпечення функціонування внутрішньо будинкової системи ГВП, в залежності від місця приготування гарячої води – місця встановлення водопідігрівача (в будівлі або поза будівлею) та наявності рушникосушарок у будівлях, який складає відповідну частку (%) від загального обсягу теплової енергії спожитої на потреби ГВП:

  • для будівель із рушникосушарками та приготуванням гарячої води в будівлі за наявності циркуляції – 15 %;
  • для будівель без рушникосушарок та приготуванням гарячої води в будівлі за наявності циркуляції – 7 %;
  • для будівель із рушникосушарками та приготуванням гарячої води поза межами будівлі за наявності циркуляції – 9 %;
  • для будівель без рушникосушарок та приготуванням гарячої води поза межами будівлі за наявності циркуляції – 3 %;

Обсяг теплової енергії, витраченої на забезпечення функціонування внутрішньо будинкової системи ГВП розподіляється між усіма співвласниками будівлі пропорційно до опалювальних площ їх квартир та нежитлових приміщень, без врахування фактичних обсягів споживання гарячої води споживачами (куб. м.). Відповідно усі співвласники будинку, в тому числі і ті, що встановили бойлери або тимчасово не користуються послугою (встановили глушки) сплачують витрати за теплову енергію, витрачену на забезпечення функціонування внутрішньо будинкової системи ГВП (функціонування рушникосушарок та будинкових систем ГВП).

  1. В ЦКС послуга з постачання теплової енергії та рекомендований платіж приходить однією сумою.

Рекомендований платіж є авансовим платежем, запропонованим споживачу виконацем послуг для зменшення фінансового навантаження на оплату наданих комунальних послуг споживачем протягом опалювального періоду та забезпечення можливості закупівлі виконавцем послуг необхідних обсягів палива для виробництва теплової енергії, з метою надійного проходження опалювального періоду.

Даний платіж не є обов’язковим, при цьому сплачені споживачами кошти будуть зараховані виконавцем послуг на особові рахунки споживачів, як попередня оплата за послуги. Використання виконавцем послуг сплачених споживачами коштів, які нараховані рекомендованим платежем, буде здійснюватись при розрахунках за фактично надані споживачам послуги в наступних звітних періодах опалювального сезону.

При цьому наголошуємо, що оплата споживачами рекомендованих платежів протягом міжопалювального періоду забезпечить:

  • значне зниження фінансового навантаження на сім’ї споживачів в подальшому протягом опалювального періоду;
  • запобігання утворення заборгованості за надані послуги в наступних періодах;
  • недопущення споживачами порушення умов договірних відносин та вимог чинного законодавства в частині проведення своєчасних розрахунків за надані комунальні послуги;
  • запобігання припиненню надання послуг внаслідок утворення заборгованості та примусовому стягнення боргу та штрафних санкцій в судовому порядку.

У платіжному документі (квитанції), який виконавець послуг щомісячно надсилає споживача, сума рекомендованого платежу зазначається окремо.

При цьому наголошуємо, що у разі не проведення оплати споживачем нарахованої суми рекомендованого платежу, дана сума не обліковується як заборгованість на початок наступного розрахункового періоду та не відображається у платіжному документі (квитанції) – як заборгованість.

  1. Чому при не проведенні періодичної повірки квартирного лічильника його показання не приймаються для розрахунків, а перерахунки за надані послуги за показаннями лічильника при відновленні передачі показань квартирного лічильника проводяться за термін не більше 12 місяців?

Згідно вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Правил надання послуг з постачання теплової енергії та Правил надання послуг з постачання гарячої води, обслуговування (в тому числі періодична повірка) вузлів розподільного обліку (індивідуальних лічильників) теплової енергії та гарячої води здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку – споживачів послуг. Періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється згідно з міжповірочним інтервалом, зазначеним у технічному паспорті засобу обліку.

Виконавець послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» щомісячно у квитанції на оплату наданих послуг інформує споживача  про кінцевий термін повірки вузлів розподільного обліку споживача та у разі закінчення терміну повірки – повідомляє  про необхідність проведення повірки в місячний термін.

Періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється спеціалізованими організаціями, уповноваженими на виконання робіт у сфері законодавчо регульованої метрології, за рахунок споживачів – власників вузлів розподільного обліку.

Прийняття вузла розподільного обліку споживача на абонентський облік здійснюється виконавцем послуг згідно з Порядком прийняття приладу обліку на абонентський облік, затвердженого наказом Мінрегіону від 12.10.2018 р. № 270, за умови відповідності засобу обліку та чинності строку дії його повірки.

З метою недопущення зняття вузла розподільного обліку споживача з абонентського обліку, після закінчення його повірки, споживачеві необхідно в місячний термін провести повірку вузла обліку та надати до виконавця послуг заяву про прийняття вузла  обліку  на абонентський облік із копією свідоцтва про повірку; у разі проведення повірки вузла обліку із демонтажем – копію акту демонтажу вузла обліку; у разі заміни вузла обліку – копію акту заміни та паспорту нового вузла обліку).

Заяву про прийняття вузла розподільного обліку на абонентський облік та підтверджуючі документи споживач може надати виконавцю послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» одним із зручних для нього способів:

  • консультанту Центру обслуговування споживачів (вул. Павла Усенка, 3);
  • поштовим відправленням на адресу виконавця послуг (вул.Гната Хоткевича, 20);
  • на електронну адресу виконавця послуг: contact.center@tec4.kiev.ua.

Відповідно до вимог Правил надання послуг з постачання теплової енергії та Правил надання послуг з постачання гарячої води, у разі, якщо споживач не надав виконавцю послуг показники вузла розподільного обліку за розрахунковий період, виконавець послуг протягом 3-х розрахункових періодів проводить нарахування спожитої послуги по середньому споживання попередніх періодів. Якщо споживач більше 3-х розрахункових періодів не надав виконавцю послуг показань вузла розподільного обліку, подальші розрахунки з даним споживачем проводяться, як із споживачем приміщення якого не оснащене вузлом розподільного обліку, а саме за умови наявності будинкового вузла комерційного обліку відповідної послуги – за показаннями будинкового вузла комерційного обліку; за умови відсутності будинкового вузла комерційного обліку відповідної послуги – за нормами споживання послуги, встановленими органом місцевого самоврядування.

Після відновлення надання споживачем показань вузлів розподільного обліку виконавець послуг проводить перерозподіл обсяг спожитої послуги у будинку та перерахунок вартості наданих послуг споживачу, а також усім споживачам будинку, відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22.11.2018р. № 315.

Звертаємо Вашу увагу, що перерозподіл обсягів спожитої послуги у будинку та перерахунок вартості наданих послуг споживачу після відновлення ним надання показань вузлів розподільного обліку виконавцю послуг, а також усім споживачам будинку, проводиться за термін що не перевищує  12 розрахункових періодів.

Відповідно, нарахування обсягів та вартості наданих послуг без врахування показань вузлів розподільного обліку у разі ненадання споживачем показань виконавцю послуг, за період що перевищує 12 календарних місяців – перерозподілу та перерахунку не підлягає.

Щомісячну передачу показань вузлів розподільного обліку виконавцю послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» споживачі можуть здійснювати одним із зручних для них способів, скориставшись:

  • особистим кабінетом Споживача «Мій дім. Особистий кабінет», реєстрація в якому здійснюється за посиланням: https://md.tec4.kiev.ua/loginІнструкція з реєстрації
  • мобільним додатком ТelegramBot, набравши в мобільному додатку Тelegram текст: ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ. Інструкція з реєстрації
  • номерами телефонів: (044) 292-02-57 та (044) 292-02-13 – в робочі дні з 08.00 до 17:00, а також субота, неділя з 09.00 до 16.00 год.
  • номерами мобільних телефонів: (050) 372- 87-32 та (050) 372- 87-33 – в робочі дні з 8.00 до 17:00, а також за номером (050) 372- 87- 32 в суботу та неділю з 09.00 до 16.00 год;
  • через скриньку для передачі показань, яка розміщена біля входу до Центру обслуговування споживачів за адресою: вул. Павла Усенка, 3.

Показання вузлів розподільного обліку споживачам необхідно передавати щомісячно виконавцю послуг з 10 по 27 число місяця включно.

Важливо: власники бойлерів, які не тимчасово не користуються послугою з постачання гарячої води, також щомісяця мають передавати показання вузлів розподільного обліку. Навіть якщо вони незмінні.

Враховуючи вищевикладене, з метою недопущення виникнення питань щодо нарахування обсягів та вартості наданих послуг, рекомендуємо Вам дотримуватись вказаних рекомендацій.

  1. Некоректні СМС повідомлення.

З метою виконання споживачами умов договорів про надання послуг та вимог чинного законодавства в частині проведення своєчасної оплати наданих послуг, недопущення примусового стягнення наявної заборгованості попередніх періодів та штрафних санкцій в судовому порядку, виконавцем послуг здійснюється щомісячне інформування споживачів про необхідність проведення своєчасної оплати поточних нарахувань та суми заборгованості попередніх періодів (за наявності), шляхом направлення СМС повідомлень.

У разі отримання некоректної суми боргу чи поточних нарахувань в СМС повідомленні, просимо перевірити відповідні дані в платіжному документі (квитанції) або Особистому кабінеті споживача та у разі підтвердження некоректних даних звернутись до Центру обслуговування споживачів для уточнення даних щодо заборгованості.

  1. Послуги ГВП та ЦО не відповідають нормі.

ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» забезпечує виробництво теплової енергії та надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води співвласникам багатоквартирних будинків Дарницького та Дніпровського районів міста Києва. З метою забезпечення надання належних послуг споживачам багатоквартирних будинків, між Виконавцем послуг Балансоутримувачами багатоквартирних будинків (ЖЕД, ЖБК, ОСББ та ін.) укладені Договори про співпрацю Виконавця послуг з Балансоутримувачем та розмежування їх відповідальності, відповідно до умов яких Балансоутримувач зобов’язується забезпечувати належні умови для передачі теплової енергії та гарячої води внутрішньобудинковими мережами, що знаходяться у його власності або на його балансі при надані Виконавцем послуг споживачам цих послуг та протягом однієї доби з моменту виявлення, інформувати Виконавця послуг про відхилення експлуатаційних параметрів і режимів роботи систем теплопостачання від нормативних.

При цьому повідомляємо, що Виконавець послуг не здійснює регулювання витрат теплоносія (збільшення або зменшення обсягів споживання теплової енергії споживачами багатоквартирного будинку) для забезпечення оптимальних температурних умов у квартирах співвласників будинку. Відповідне регулювання здійснюється виключно Балансо-утримувачем (управителем будинку) або самими співвласниками будинку в залежності від потреб співвласників будинку та їх фінансової спроможності сплачувати відповідний обсяг отриманих послуг, розрахований за показниками будинкового вузла комерційного обліку теплової енергії.

Слід зазначити, що технічний стан внутрішньобудинкових мереж теплопостачання в процесі їх експлуатації, за умови не проведення їх належного обслуговування, погіршується та призводить до порушення гідравлічного режиму роботи внутрішньобудинкових мереж, що в свою чергу може спричинити відхилення параметрів послуг в окремих квартирах (кімнатах) будинку. Дані порушення повинні бути усунені саме Балансоутримувачем (управителем будинку), який здійснює технічне обслуговування внутрішньобудинкових мереж.

Нормативні параметри температурного режиму у опалювальних приміщеннях споживачів при наданні послуги з постачання теплової енергії складають 18°С.

Нормативні параметри температури гарячої води складають 50°С.

У разі фіксації порушень в роботі опалювальних приладів у квартирі (окремих кімнатах), які спричинили зниження температури повітря нижче нормативних значень, споживачу необхідно невідкладно подавати заявку до Балансоутримувача (управителя) будинку для оперативного усунення недоліків. За умови не виконання заявки протягом встановленого терміну з моменту її подання, споживачу необхідно проінформувати Виконавця послуг для проведення комісійного обстеження, оформлення акту за його результатами та надання припису Балансоутримувачу (управителю) будинку щодо усунення несправностей в роботі внутрішньобудинкової системи теплопостачання.

  1. Нагадування про сплату послуг надходить раніше за квитанцію.

З метою виконання споживачами умов договорів про надання послуг та вимог чинного законодавства в частині проведення своєчасної оплати наданих послуг, недопущення примусового стягнення наявної заборгованості попередніх періодів  та штрафних санкцій  в судовому порядку, виконавцем послуг здійснюється щомісячне інформування споживачів про необхідність проведення своєчасної оплати поточних нарахувань та суми заборгованості попередніх періодів (за наявності), шляхом направлення СМС повідомлень.

У разі надходження відповідного СМС інформування про оплату раніше від дати отримання платіжного документу (квитанції), споживач має право провести оплату після отримання ним відповідного платіжного документу. При цьому просимо Вас після отримання відповідного СМС інформування перевірити поштову скриньку та впевнитись у відсутності надходження платіжного документу. Якщо Ви не отримали платіжний документ за попередній розрахунковий період до 15 числа календарного місяця наступного за розрахунковим, просимо повідомити про це оператора Центру обслуговування споживачів за телефоном: 044 277-6-277.

Більше відповідей на поширені питання та Памятка споживача, що містить важливу інформацію для споживачів та зразки заяв, розміщено на персональному веб-сайті ТОВ «Євро-Реконструкція» за посиланням: https://tec4.kiev.ua/faq