Аварію на золошлакопроводі ліквідовано

У ніч з 31.01.2022 року на 01.02.2022 року по вул. Харківське Шосе у м. Києві внаслідок технологічного порушення (пошкодження золошлакопроводу) відбулася розгерметизація у золопроводі для транспортування шлаку водою. Відбулося підмивання верхнього ґрунтового покриву та витікання води із частками шлакової суміші на поверхню.

Варто наголосити, що відповідно до висновку ДУ “Інститут громадського здоров’я ім. О.М. Марзєєва НАМН України” № 22/2589 від 30.09.2019 року та висновку ДП “Науковий центр превентивної токсикології, харчової та промислової безпеки імені академіка Л.І. Медведя Міністерства охорони здоров’я України” №3/28-А-1426-21 від 12 серпня 2021 року, золошлакова суміш що утворюється при спалюванні вугілля на ТОВ “ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ” не є токсичною, класифікується як малонебезпечна (відноситься до відходів ІV класу небезпеки).

01.02.2022 року о 02:10 хв., після виявлення падіння тиску, пошкоджена нитка золошлакопроводу була відключена, тобто пошкодження локалізовано, витік золошлакової суміші припинено. Власними силами, та із залученням великогабаритної спецтехніки, спеціалістами було проведено аварійно-ремонтні роботи, здійснено розриття на глибину проходження золошлакопроводу (глибина земляного покриву до шести метрів).

Станом на 18.00, 03.02.2022, в рамках проведення ремонтних та відновлювальних робіт у місці пориву, було здійснено заміну старої частини трубопроводу із базальтовими кільцями на нову та усунене технологічне порушення. Також, проведено роботи з прибирання та збору залишків золошлакової суміші.

Для робіт по відновленню ґрунтового та асфальтного покриття, залучається підрядна організація. Станом на сьогодні ТОВ «Євро-Реконструкція» проведено переговори з ШЕД Дніпровського району, оформлюється договір на виконання робіт по відновленню асфальтного покриття. Повне відновлення асфальтного покриття буде виконане після завершення підготовчих робіт та за умови плюсової температури повітря, оскільки технологія не дозволяє виконати асфальтування при мінусовій температурі.

Cлід зазначити, Дарницька ТЕЦ у відповідності до «Акту прийому в експлуатацію Дарницької ТЕЦ 1954 року» була побудована та введена в експлуатацію у 1954 році. Згідно до Генерального плану забудови Дніпровського та Дарницького районів міста Києва, дві гілки золошлакопроводу є позначеними та затвердженими на даному плані забудови.

Важливим є те, що з часу введення в експлуатацію Дарницької ТЕЦ  і до дня прориву шлакопроводу, жодних погоджень, щодо технічних умов, які б дозволяли будівництво житлових будинків, доріг чи автомобільних паркінгів на золопроводах не проводилось.