Відповіді на ТОП-питання щодо надання послуг: нарахування, лічильники, укладання договорів, відшкодування субсидій та інше

Відповіді на ТОП-питання щодо надання послуг: нарахування, лічильники, укладання договорів, відшкодування субсидій та інше

? Як отримати та перевірити інформацію по особовому рахунку споживача, а саме нарахування обсягів та вартості наданих послуг в розрізі розрахункових періодів, в тому числі заборгованості з оплати послуг, періоди, в яких виникла заборгованість, відомості про обчислення її розміру, тощо.

Відповідь. З метою покращення якості обслуговування споживачів, ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» створено Особистий кабінет споживача, реєстрація в якому здійснюється за посиланням: https://md.tec4.kiev.ua/login

Вся інформація по особовому рахунку споживача (обсяг та вартість наданих послуг, проведені оплати, заборгованість з оплати послуг, періоди, в яких виникла заборгованість, відомості про обчислення її розміру, дані про квартирні засоби обліку теплової енергії та гарячої води споживача та ін.) розміщена в Особистому кабінеті споживача. Інформація з даними будинкових вузлів комерційного обліку в розрізі розрахункових періодів розміщується на офіційному веб-сайті виковця послуг – ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» за посиланням: http://tec4.kiev.ua/ в розділі: Споживачам – До уваги – Дані споживання.

Платіжний документ (рахунок) на оплату наданих послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, який щомісяця надається виконавцем послуг – ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» споживачам містить наступну інформацію:

– найменування та платіжні реквізити виконавця комунальної послуги;

– адресна інформація – абонентський номер та адреса споживача;

– період, за який здійснюється нарахування;

– сума заборгованості або переплати на початок розрахункового періоду;

– сума нарахувань вартості наданих послуг за розрахунковий період;

– загальна сума до сплати;

– загальний обсяг теплової енергії, спожитої співвласниками багатоквартирного будинку за показниками будинкового вузла комерційного обліку (за умови наявності будинкового вузла комерційного обліку);

– загальна опалювальна площа квартир будинку;

– опалювальна площа квартири споживача;

– обсяг теплової енергії розподілений на опалювальну площу споживача (за умови наявності будинкового вузла комерційного обліку);

– дані про індивідуальні засоби обліку теплової енергії та/або гарячої води споживача (номер, показники, обсяг спожитих послуг, одиниці виміру, дата чергової повірки) у разі їх встановлення та прийняття на абонентський облік;

– тарифи на послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню  ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ», яке є виконавцем цих послуг, встановлені  чинною  постановою НКРЕКП  від 11.12.2018р.  № 1823;

? Як здійснюються нарахування розміру плати за  надані послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води співвласникам багатоквартирного будинку.

Відповідь. Відповідно до вимог пунктів 11, 12, 21 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення:

У разі відсутності (несправності) у квартирі та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку (теплової енергії, води) плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання.

У разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії у багатоквартирному будинку, де окремі або всі квартири обладнані квартирними засобами обліку теплової енергії, споживачі, які не мають таких засобів обліку та які не передали виконавцю показання квартирних засобів обліку теплової енергії, оплачують таку послугу за показаннями будинкового засобу обліку теплової енергії пропорційно опалюваній площі квартири, не враховуючи витрати теплової енергії виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат тепла за показаннями усіх квартирних засобів обліку.

Плата за послуги нараховується згідно з показаннями будинкового засобу обліку теплової енергії, а у разі його відсутності (несправності) за нормативами (нормами) споживання у таких випадках:

  • у разі відсутності засобів обліку теплової енергії, встановлених у квартирі;
  • у разі несправності квартирних засобів обліку;
  • у разі відсутності у виконавця показань квартирних засобів обліку теплової енергії за розрахунковий період з подальшим перерахунком.

? Що таке місця загального користування (МЗК), хто здійснює оплату за опалення МЗК в багатоквартирному  будинку, чи можна відключити повністю опалення МЗК та не сплачувати вартість їх опалення.

Відповідь. Місця загального користування багатоквартирного будинку – це приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку (горища, підвали, сходові клітини, міжквартирні майданчики, тощо), які є спільною сумісною власністю всіх власників квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.

Відповідно до вимог Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затверджених постановою Кабінету Міністрів від 08.10.1992 року № 572, ст. 382 Цивільного кодексу України, ст. 10 ЗУ «Про приватизацію державного житлового фонду» власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками усіх допоміжних приміщень будинку та його технічного обладнання і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних утриманням будинку та прибудинкових територій відповідно до своєї частки у майні будинку. Внутрішньобудинкові мережі централізованого опалення і гарячого водопостачання належать до інженерного обладнання житлового будинку і є його невід’ємною частиною.

Таким чином, співвласники багатоквартирного будинку зобов’язанні брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку  пропорційно своїй частці спільного майна у будинку.

Відповідно до вимог Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, споживачі, які встановили у квартирі багатоквартирного будинку квартирні засоби обліку теплової енергії, оплачують вартість наданих послуг з опалення квартири за показниками квартирних засобів обліку теплової енергії, а також оплачують послуги з централізованого опалення місць загального користування будинку (МЗК).

Функціонування опалювальних приладів, які встановлені на сходових клітках під’їздів будинку, забезпечує нормативні температурні умови у під’їздах будинку. При цьому, у разі відключення опалювальних приладів (МЗК) на сходових клітках під’їздів будинку, функціонування мереж водопостачання, водовідведення та інших комунікацій у багатоквартирному будинку забезпечується за рахунок тепловиділень від розподільчих трубопроводів, які забезпечують транспортування теплоносія від теплового пункту будинку до квартир співвласників будинку.

Враховуючи вищевикладене, повне відключення опалення МЗК багатоквартирного будинку технічно не можливе. Відповідно, усі співвласники багатоквартирного будинку зобов’язанні проводити оплату за опалення місць загального користування, пропорційно своїй частці спільного майна у будинку.

? Як здійснюється встановлення, заміна, обслуговування та прийняття на абонентський облік будинкових вузлів комерційного обліку та зняття їх показників.

Відповідь. Відповідно до вимог Закону України № 2119-VIII від 22.06.2017 «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який набрав чинності з 02.08.2017 :

  • вузли комерційного обліку, встановлені на будівлях споживачів, належать на праві власності власнику (є спільною сумісною власністю співвласників) будівлі;
  • відповідальність за збереження і цілісність вузлів комерційного обліку покладається на власника (співвласників) будівлі (її частини), в якій вони встановлені, або за договором на визначену власником (співвласниками) іншу особу;
  • обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”;
  • витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовуються споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги внесків на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку;
  • загальний обсяг коштів за обслуговування вузлів комерційного обліку розраховується операторами зовнішніх інженерних мереж. Розміри внесків для споживачів комунальних послуг та власників (співвласників) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, встановлюються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад для споживачів комунальних послуг відповідної територіальної громади.
  • виконавець комунальної послуги, який не є оператором зовнішніх інженерних мереж, перераховує сплачені споживачами внески за обслуговування вузлів комерційного обліку оператору зовнішніх інженерних мереж.

Оператором зовнішніх інженерних мереж по зоні надання послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» є  КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».

Розпорядженням Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 24.12.2019р. № 2244 «Про встановлення внесків за обслуговування КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» вузлів комерційного обліку комунальних послуг», затверджені внески на обслуговування вузлів комерційного обліку теплової енергії, які встановлені на житлових будинках по зоні надання послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ».

ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» здійснює нарахування споживачам внесків за обслуговування будинкових вузлів комерційного обліку теплової енергії та перераховує сплачені споживачами внески оператору зовнішніх інженерних мереж КП «КИЇВ-ТЕПЛОЕНЕРГО», на умовах  укладеного Договору про перерахування виконавцем комунальної послуги оператору зовнішніх інженерних мереж сплачених споживачами комунальних послуг та власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку.

Зняття показників з будинкових вузлів комерційного обліку (відомостей з первинної бази даних вузлів комерційного обліку) здійснюється виконавцем послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» у кожному звітному періоді.

Для забезпечення участі особи, уповноваженої співвласниками житлового будинку, під час зняття показань будинкових вузлів комерційного обліку представниками виконавця послуг, співвласникам будинку необхідно направити відповідне звернення до виконавця послуг із зазначенням уповноваженої особи співвласників та її контактного телефону. ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» в установленому порядку забезпечить інформування уповноважених осіб співвласників житлових будинків про дату і час зняття показників будинкових вузлів комерційного обліку.

? Як здійснюється встановлення, заміна, обслуговування та прийняття на абонентський облік квартирних (індивідуальних) засобів обліку теплової енергії та гарячої води та зняття їх показників.

Відповідь. Відповідно до вимог пункту 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі – Правила), установлення (заміна) квартирних засобів обліку теплової енергії та гарячої проводиться спеціалізованою організацією за рахунок коштів споживача. Квартирні засоби обліку  беруться виконавцем послуг на абонентський обліку.

Порядок прийняття приладу обліку на абонентський облік (далі – Порядок), затверджений наказом від 12.10.2018р. № 270 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Відповідно до вимог розділу ІІІ Порядку, для прийняття на абонентський облік вузлів розподільного обліку теплової енергії та гарячої води, власник приміщення подає виконавцю послуг письмову заяву в довільній формі про прийняття вузла розподільного обліку на абонентський облік до якої додається наступний перелік документів:

– копія документа, що підтверджує право власності на приміщення;

– копія декларації про відповідність засобу вимірювальної техніки;

– копія супровідної документації до засобу (засобів) вимірювальної техніки, що входять до складу вузла обліку.

Вузли розподільного обліку приймаються на абонентський облік за умови відповідності даних елементів вузла обліку зазначеним у технічній документації, відповідності технічних характеристик вузла обліку, наявності повірочного тавра на засобі вимірювальної техніки або свідоцтва про повірку та чинного строку повірки приладу обліку.

Відповідно до вимог пункту 15 Правил, засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі  підлягають періодичній повірці. Періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця.

Згідно статті 17 Закону України № 1314-VII від 05.06.2014р. «Про метрологію та метрологічну діяльність», періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку.

Відповідно до вимог пункту 7 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, показання квартирних засобів обліку щомісяця знімаються споживачами та надаються виконавцю за допомогою телефонного зв’язку, електронних сервісів, запроваджених виконавцем, тощо.

Передачу показників квартирних засобів обліку споживачі можуть здійснювати одним із зручних для них способів, скориставшись:

  • Особистим кабінетом Споживача «Мій дім. Особистий кабінет», реєстрація в якому здійснюється за посиланням: https://md.tec4.kiev.ua/login;
  • Мобільним додатком Тelegram Bot, набравши в мобільному додатку Тelegram текст: ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ.

Також передачу показників квартирних засобів обліку теплової енергії та гарячої води з 10-го по останнє число місяця споживачі можуть здійснити за телефонами: (044) 292-02-57 та (044) 292-02-13 в робочі, а також вихідні дні (субота, неділя) з 09.00 год до 16.00 год.

? Який порядок укладання нових договорів про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води та застосування нових тарифів на дані послуги.

Відповідь. З 01.05.2019 року введено в дію Закон України від 09.11.2017р. № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (надалі – Закон), вимогами якого визначено нову класифікацію житлово-комунальних послуг та нову систему взаємовідносин, що виникатимуть у процесі надання та споживання цих послуг, передбачено різні моделі договірних відносин у сфері комунальних послуг, а також визначено особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку, змінено підходи до формування тарифів на комунальні послуги та нарахування плати споживачам.

Від моменту введення в дію Закону (01.05.2019р.) до моменту укладання нових договорів про надання послуг з постачання теплової енергії та надання послуг з постачання гарячої води, пунктом 3 розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону передбачено, що договори про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами до дати набрання чинності новими договорами про надання послуг з постачання теплової енергії та надання послуг з постачання гарячої води, укладеними за правилами, визначеними цим Законом. Нові договори про про надання послуг з постачання теплової енергії та надання послуг з постачання гарячої води між споживачами та виконавцями послуг мають бути укладені протягом п’яти місяців з дня завершення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України. У разі якщо згідно з договорами про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачений більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.

При цьому пунктами 4 та 5 розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону передбачено, що не пізніше як протягом п’яти місяців з дня завершення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов’язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг щодо кожного виду комунальної послуги, а виконавці комунальних послуг – укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг

Міністерством розвитку громад та територій України в листі від 20.10.2020 № 7/10.1/1/17275-20 були надані роз’яснення щодо порядку укладання нових індивідуальних договорів про надання комунальних послуг із співвласниками багатоквартирних будинків, зокрема про те, що:

– договори про надання комунальних послуг мають бути укладені протягом п’яти місяців з дня завершення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України;

– договори про надання комунальних послуг можуть укладатися лише за наявності відповідного рішення співвласників багатоквартирного будинку;

– перехід на нові договірні відносини (за умови прийняття відповідних рішень співвласниками) має здійснюватися усіма споживачами у багатоквартирному будинку, адже нові договори про надання комунальних послуг передбачають суттєві зміни у підходах до розподілу комунальних послуг у будівлі та нарахування плати за комунальні послуги споживачам. Тому існування в одному багатоквартирному будинку двох видів договорів (старих і нових) є неприпустимим;

– наразі зі споживачами укладаються письмові договори про надання комунальних послуг, можливості укладення публічних договорів-приєднання Законом не передбачено.

Відповідно, укладання нових письмових договорів про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води між виконавцем послуг та співвласниками багатоквартирного будинку та застосування тарифів на дані послуги можливе лише за умови надання співвласниками будинку рішення про обрання моделі договірних відносин із виконавцем послуг, а також надання усіма співвласниками багатоквартирного будинку письмових заяв про укладання договорів із переліком необхідної документації, передбаченої процедурою укладання письмових договорів (копії паспорту; копії індивідуального податкового номеру (ідентифікаційного коду); копії документу, що засвідчує право власності на  нерухоме майно (квартиру); згоди споживача на обробку персональних даних).

? Як проводиться відшкодування вартості наданих комунальних послуг споживачам, яким надано право на отримання державних субсидій та пільг на оплату комунальних послуг.

Відповідь. Відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373, з 01 жовтня 2019 року діє оновлений механізм використання коштів для виплати пільг і субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг.

Монетизація пільг та субсидій на оплату комунальних послуг діє у двох моделях паралельно:

1) перерахування коштів на центральному рівні на банківський рахунок в Ощадбанку зі спеціальним режимом використання з подальшим їх спрямуванням на оплату житлово-комунальних послуг;

2) надання житлових субсидій готівкою безпосередньо одержувачу.

При цьому, завданням органів соціального захисту населення є забезпечення своєчасного призначення житлових субсидій та впровадження встановленого механізму надання житлових субсидій у грошовій формі та полегшити життя людей на місцях.

Виплата пільг у грошовій безготівковій формі здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору.

АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки надавачів комунальних послуг.

Залишки коштів, що обліковуються на рахунку для виплати пільг за обліковими записами пільговиків станом на 01 червня, за якими не було звернень пільговиків щодо їх виплати, 20 грудня припиняють обліковуватись АТ «Ощадбанк» за такими обліковими записами пільговиків та протягом двох робочих днів повертаються на рахунок Мінсоцполітики, відкритий в Казначействі.

Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунку для виплати пільг, відображені на облікових записах пільговиків, які утворилися станом на 01 червня, виплачуються пільговикам АТ «Ощадбанк» шляхом перерахування таких коштів на поточні рахунки зазначених осіб, відкриті в АТ «Ощадбанк».

Виплата пільг у грошовій готівковій формі (монетизація пільг) здійснюється шляхом перерахування структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів на рахунок пільговика, відкритий в установі уповноваженого банку, або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта».

Для отримання пільги у грошовій готівковій формі потрібно звернутися із заявою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), у якій зазначаються виплатні реквізити. Виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону.

Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, або виплаченої таким пільговикам готівкою.

? Як проводиться перерахунок вартості наданих послуг у разі їх надання не в повному обсязі.

Відповідь. Порядок надання звернень від споживачів до виконавця послуг про отримання неналежних послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, оформлення актів-претензій, проведення вимірів параметрів послуг та проведення перерахунків плати за надані послуги регулюється вимогами Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі – Правила), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 та вимогами Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151.

З метою забезпечення надання якісних послуг споживачам та оперативного реагування на факти відхилення параметрів послуг, між Виконавцем послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» та балансоутримувачами (управителями) багатоквартирних житлових будинків укладені договори про співпрацю Виконавця послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води з Балансоутримувачем та розмежування їх відповідальності. Відповідно до умов даних договорів про співпрацю, Балансоутримувач зобов’язується:

– забезпечувати належні умови для передачі теплової енергії та гарячої води внутрішньо будинковими мережами, що знаходяться у його власності або на його балансі при надані Виконавцем послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води споживачам цих послуг;

– протягом доби повідомляти Виконавця послуг про аварійні ситуації, порушення у роботі устаткування та приладів, недоліки у роботі внутрішньобудинкових інженерних систем та/або інженерного обладнання, що належить до експлуатаційної відповідальності Балансоутримувача будинку, відхилення експлуатаційних параметрів і режимів роботи систем теплопостачання від нормативних.

У разі отримання відповідних звернень від Балансоутримувача або споживачів, виконавцем послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» в установленому порядку здійснюється перевірка фактів відхилення параметрів послуг, складання актів-претензій (актів вимірів параметрів послуг) та проведення перерахунків, з урахуванням вимог Правил і Порядку та фактичних показників будинкового та/або індивідуального засобу обліку теплової енергії та гарячої води (у разі наявності засобів обліку).