Роз’яснення щодо порядку зняття з абонентського обліку вузла розподільного обліку (індивідуального лічильника) та подальшого прийняття на абонентський облік
Постановою Кабінету Міністрів України від 07 квітня 2023 р. № 440 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану», яка набрала чинності з 04 червня 2023 року:
– скасовано дію постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2022 № 412, якою було продовжено термін чинності повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки у період воєнного чи надзвичайного стану та трьох місяців після його припинення;
– встановлено вимогу щодо необхідності проведення повірки лічильників гарячої води та теплолічильників (строк повірки яких закінчився) на території України (крім територій тимчасово окупованих російською федерацією та територій активних бойових дій) протягом трьох місяців після закінчення опалювального періоду.
Відповідно до частини 4 статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до умов Типового індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830 (зі змінами) та Типового індивідуального договору про надання послуги з постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1182 (зі змінами), заміна і обслуговування, зокрема огляд, опломбування, ремонт (у тому числі з демонтаж, транспортуванням і монтаж) та періодична повірка вузла (вузлів) розподільного обліку здійснюється за рахунок споживача.
Відповідно до вимог частини 4 статті 10 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», розподіл між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг здійснюється відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Відповідно до підпункту 3, пункту 4 розділу І Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіонбуду від 22.11.2018№ 315 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28.12.2021 № 358), при проведенні розподілу загальних обсягів спожитих у будівлі/будинку комунальних послуг для розподілу не приймаються показання вузлів розподільного обліку, які зняті з абонентського обліку, в зв’язку із закінченням строку повірки засобу вимірювальної техніки, до дати прийняття на абонентський облік повіреного засобу вимірювальної техніки.
Виконавцем послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» було забезпечено належне інформування споживачів про закінчення строку повірки вузлів розподільного обліку (індивідуальних теплолічильників та лічильників гарячої води) та необхідність проведення їх повірки в установлені терміни, способами що гарантують доведення інформації до споживача (повідомлення на офіційному веб-сайті виконавця, в електронному Особистому кабінеті споживача, в рахунках на оплату наданих послуг).
В зв’язку із не проведенням деякими споживачами періодичної повірки індивідуального вузла розподільного обліку (індивідуального лічильника тепла та/або гарячої води), після закінчення строку чинності його повірки, на виконання вимог нормативно-правових актів, вузол розподільного обліку таких споживачів був знятий виконавцем послуг з абонентського обліку. З моменту зняття з абонентського обліку вузла розподільного обліку, його показання не приймаються при проведенні розподілу загальних обсягів спожитих у будівлі/будинку комунальних послуг.
Для прийняття вузла розподільного обліку (індивідуального лічильника тепла та/або гарячої води) на абонентський облік, після проведення періодичної повірки, споживачу необхідно надати (направити) виконавцю послуг ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» підтверджуючі документи про повірку (Свідоцтво про повірку та Акт із фіксацією показників приладу обліку), одним із зручних способів:
- консультанту в Центрі обслуговування споживачів: м. Київ, вул. Павла Усенка, 3;
- поштовим відправленням на адресу Виконавця послуг: м. Київ, вул. Гната Хоткевича, 20;
- електронним відправленням на адресу Виконавця послуг: [email protected].
Як повідомлялося раніше, враховуючи, що велика кількість мешканців м. Києва в період військового стану відсутня за місцем їх постійного проживання та не має можливості повірити лічильники у встановлені терміни, ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» звернулося до Уряду із пропозицією продовження кінцевого терміну забезпечення споживачами проведення періодичної повірки індивідуальних вузлів обліку теплової енергії та гарячої води, що дозволило б проводити нарахування за фактично спожиті киянами обсяги тепла та гарячої води.